sreda, 6. junij 2012

Trans.

Pri mladinskem bralnem krožku, ki ga vodim, sem za 'zaključno temo' letos izbrala transsekusalnost. Pod roke mi je namreč prišla zanimiva mladinska knjiga Julie Anne Peters Luna. Luna oz. Liam je punca, rojena v telesu fanta. Njegovo skrivnost pozna le sestra in njegovi internetni trans prijatleji. Knjiga odlično opiše stiske posameznika, rojenega v napačnem telesu in sitiske ljudi okrog njega. Ker pa na našem krožku ne le beremo in se o tem pogovarjamo, ampak ponavadi povabimo na pogovor še kakega gosta, sem tokrat poprosila za pomoč društvo LeGeBiTra, preko katerega sem prišla do Katarine Župevc, ki temo dobro pozna, saj o tem piše dokrsko nalogo. Na srečanju smo ugotovili, da je na žalost ta tema še vedno tabu in se o njej premalo govori. 


Ponavadi na krožek s seboj prinesem tudi nekaj strokovnih knjig na temo, ki jo obravnavamo. Tokrat sem prišla praznih rok. Ker me je tema zelo zanimala, sem prebrala Novo rojstvo Matjaža Miheliča, ki opisuje spremembo spola naše najbolj znane transseksualke Salomé. Z literarnega vidika od knjige seveda ne odneseš prav veliko, je pa edina slovenska nestrokovna knjiga na to temo, ki jo boste dobili v knjižnicah. 


Za tem pa sem prišla do pravega bisera - romana Middlesex Jeffereya Eugenidesa. Gre za življenjsko zgodbo interseksualca, 'hermafrodita' Calliope, ki nas, da nam pove svojo življenjsko zgodbo, popelje nazaj na začetek 20. stoletja, k svojim grškim koreninam. Več ne bi izdala, gre res za roman, ki ga težko spustiš iz rok, čeprav je knjiga zelo zajetna in težka. Priporočam, da si katero od teh knjig vzamete v roke. S knjigo nad tabuje in predsodke! :)



Ni komentarjev:

Objavite komentar